سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به آمار مشارکت بین 20 تا 30 درصدی مردم آمریکا در انتخابات کنگره اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که آمریکایی‌ها همواره مدعی آن بوده و به خاطر آن به کشورها حمله می‌کنند و مردم را به خاک و خون می‌کشند، این ادعاست که حکومت‌ها باید پشتوانه مردمی داشته باشند و حاکمان با رأی مردم انتخاب شوند.

وی ادامه داد: این در حالی است که وقتی به انتخابات خود ‌آنها نگاه می‌کنیم می‌بینیم که مردم مشارکت نکرده و اصلا حاکمیت را تحویل نمی‌گیرند و البته این مختص آمریکا نیست و در دیگر دموکراسی‌های غربی نیز شاهد این موضوع هستیم.

نقوی حسینی با اشاره به حضور خود در کشور رومانی در زمان انتخابات پارلمان اروپا خاطرنشان کرد: به قدری تبلیغات انتخاباتی در این کشور پر رنگ بود که حتی من که یک تبعه خارجی بودم متوجه شدم که چه احزابی کاندیدا معرفی کرده و انتخابات چه روزی برگزار می‌شود، اما صرفا 38 درصد از مردم رومانی پای صندوق‌های رأی آمدند که قطعا نمی‌توان علت آن را بی‌خبری مردم دانست، زیرا همان طور که عرض کردم من به عنوان یک تبعه خارجی از جزئیات انتخابات و رقابت‌ها به واسطه تبلیغات سنگین مطلع بودم، پس مردم همه چیز را در مورد انتخابات می‌دانستند، اما مشارکت نکردند.

وی با تأکید بر اینکه مردم در غرب آگاهانه به پای صندوق‌های رأی نمی‌آیند، تصریح کرد: مشارکت 30 درصدی مردم آمریکا در انتخابات کنگره فاجعه‌ای برای مدعیان دموکراسی است، این در حالی است که در کشور ما میزان مشارکت همواره حداقل 60 درصد و آن هم از روی آگاهی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنم که پیگیر وضع دموکراسی در کشورهای دیگر نباشند و بروند به جای آن خودشان را درست کنند تا مردمشان بیشتر در انتخابات شرکت کنند.


نوشته شده در  یکشنبه 93/8/18ساعت  9:57 عصر  توسط علی کریمی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
موضع گیری های شاذ آقای مطهری(نامه به فرمانده سپاه)
پیامی آورده اند - شهدای غواص چه می گویند؟
کمپین من یمنی هستم
[عناوین آرشیوشده]