سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادمه زمان جنگ دو شبکه تلویزیونی بیشتر نداشتیم . شبکه اول برنامه هایش را از ساعت 5/2 شروع می کرد و تا ساعتهای 10 تمام می شد و شبکه دوم هم از ساعت 4 یا 5 تا 30/10برنامه داشت . بعد جنگ کم کم هم بر تعداد شبکه ها افزوده شد و هم حجم برنامه افزوده شد . الان هر وقت تلویزیون را روشن کنی برنامه داره و دوتا شبکه سراسری هم که شبانه روزی است .
در عصری که ما زندگی می کنیم و به عصر انفجار اطلاعت معروف شده حضور رسانه ای که ملزم به رعایت شئونات انسانی و دینی هست واقعاْ جای خوشحالی دارد .
تهاجم فرهنگی غرب علیه اسلام و انقلاب اسلامی دغدغه همه دلسوزان نظام بوده و هست ولی ما اکثراْ مصادیق آن را در پوشش جامعه جستجو کردیم گرچه نوع رفتار و پوشش مردم نشانه ای از اعتقادات درونی آنهاست ولی اثرات اصلی تهاجم در افکار و اندیشه های مردم نهفته است و باید فکری برای آن کرد .
دید ما به تلویزیون و رادیو به عنوان ابزاری برای آموزش و هدایت فرزندانمان در جهت اهداف انقلاب بوده ولی چند سالی هست که بنده به شخصه در مورد برنامه های مختلف تلویزیونی بخصوص سریالها و فیلمهای سینمایی دچار تردید شده ام . ترویج رفاه طلبی و ثروت اندوزی و بددهنی جزوء سیاستهای رایج سیما شده . برای من غیر قبوله که برای جذب مخاطب قبح ضدارزشها در رسانه ملی شکسته شده و ارزشهای انقلاب اسلامی مورد بی مهری قرار گیرند .
در کشورهای غربی پس از گذشت ?? سال هنوز هم فیلمهایی درباره جنگ جهانی دوم و حماسه آفرینی سربازانشان در رفع تجاوز آلمان نازی ساخته و عرضه می شود ولی در رسانه ما با اینکه کمتر از دو دهه با جنگ تحمیلی فاصله نگرفته ایم به همین زودی فرهنگ جبهه که به حق تبلوری از اسلام ناب محمدی (ص) بود به فراموشی سپرده شده در نتیجه نسل امروز با دفاع مقدس و پرافتخار ما بیگانه شده است .
حضرت امام خمینی (ره) که بنیانگذار بزرگترین انقلاب جهان بودند فقط در سالگرد رحلتش در رسانه ها مطرح می شود و افکار و اندیشه های این ابر مرد تاریخ که می بایست به اشکال مختلف تبیین شده و به نسلهای آتی منتقل گرد کم کم به فراموشی سپرده می شود .
امروز شبکه های مختلف تلویزیون مروج مد و مدگرایی شده و انواع مد لباسهایی را که شهرستانیها از آن خبر ندارند از طریق همین رسانه ملی می بینند و الگوسازی می کنند .
چند روز پیش سوار تاکسی شدم . صدای آهنگ تندی در فضای تاکسی پیچیده بود . خواستم اعتراضی کنم ولی صبر کردم شاید راننده به خاطر ریش و سبیل بنده اگر آهنگ را قطع نکرد صدایش را کم کند. تو این افکار بودم که دیدم آهنگ قطع شد و مجری رادیو شروع به صحبت کرد . از خودم شرمنده شدم که رادیوی ما آهنگهای تند خارجی را که در غنا بودن آنها شکی نیست به این راحتی و بدون ملاحظه پخش می کنند .
ما همیشه مدافع انقلاب و نظام اسلامی و نهادها و بخشهای وابسته به آن بوده و هستیم ولی نمی توانیم استحاله فرهنگ اسلامی را ببینیم و ساکت بنشینیم چه این کار توسط دشمن صورت بگیرد و یا دوستان نادان و یا عوامل نفوذی دشمنان .
افزایش کمیت برنامه های رادیو و تلویزیون نباید منجر به افت کیفیت آن شود و مهمتر از آن به این بهانه نمی توان تهاجم به فرهنگ اسلامی را در رسانه خودی نادیده گرفت .
به نظر می رسد رسانه ملی به یک خانه تکانی جدی نیاز دارد . باید تغییرات اساسی در آن بوجود آید . فرهنگ ناب محمدی (ص) محور همه سیاستها و برنامه های رسانه قرار گیرد و هر برنامه ای می بایست بار فرهنگی داشته و پیامهای اسلامی را در مخاطب القاء کند . در انتخاب مجریان و بازیگران تجدید نظر شود . مگر می شود در رسانه اسلامی مجریان و بازیگرانی حضور داشته باشند که حتی به ظواهر احکام و قوانین اسلامی پایبند نیستند ؟!
بنده تا این حد اکتفا می کنم و امیدوارم مسئولین رسانه ملی خود به فکر پیرایش رادیو و تلویزیون باشند و انتظاری را که حضرت امام خمینی (ره) از ایشان داشته و مقام معظم رهبری بر آن صحه گذاشتند تامین نمایند تا کار به جایی نرسد که مومنین فرزندان خود را از تماشای تلویزیون منع کنند که آنروز روز عزا برای رسانه اسلامی است !
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر / یاعلی
این یادداشت را بنابه دعوت برادر بزگوارم حامد طالبی که در حرکتهای فرهنگی پیشتاز هستند نوشتم و از دوستان عزیزم مدیران وبلاگهای پیام دل - قصه بچه بسیجی - منطقه ممنوعه - ارمینه - شهید شریفی - پاک دیده - آهستان - عصر انتظار - جامی از فرهنگ - جمهوریت - نافذ - نقد ملس - مجاهد -  سوزنبان - تا صبح انتظار هم درخواست می کنم در این حرکت وبلاگی شرکت نمایند .
دوستان بزرگوار بعد از نوشتن مقاله به آقای طالبی (hamedtaleb) اطلاع دهید تا مقاله لینک شود .


نوشته شده در  سه شنبه 86/5/2ساعت  1:41 صبح  توسط علی کریمی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
موضع گیری های شاذ آقای مطهری(نامه به فرمانده سپاه)
پیامی آورده اند - شهدای غواص چه می گویند؟
کمپین من یمنی هستم
[عناوین آرشیوشده]