سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهرداری تهران در یک اقدام پسندیده کتابی را منتشر کرده که در آن به زندگی و سیره چهار تن از علمایی که به تازگی رحلت یافته اند (آیات عظام  تبریزی،‌ فاضل، حق شناس و علامه عسگری) پرداخته است. این مجموعه که عالمان شهر اخلاق نام دارد در تیراژ صد هزار و با صفحه گلاسه رنگی به چاپ رسیده ، در روز عید سعید فطر درمیان نمازگزاران تهرانی توزیع شد . بی تردید چنین اقداماتی نیکو اگر با نیت خالصانه و صادقانه انجام شود هم اثر گذار خواهد بود و هم برای بانیان ان سعادت اخروی به همراه خواهد داشت. اما چند نکته پیرامون انچه که در این کتاب امده است .
1- در صقحه 51 این کتاب 128 صفحه ای ضمن بیان خاطره ای از دکتر قالیباف شهردار تهران از آیت الله فاضل عکسی هم از او در کنار این مرجع درج شده است.
2- در صفحه 55 در قسمت بیان ویژگی های اخلاقی معظم له و ذیل مطلب ساده زیستی عکسی از آیت الله فاضل و اقای هاشمی رفسنجانی امده است. و در صفحه بعد مطلبی ازآقای رفسنجانی پیرامون شخصیت آیت الله فاضل نگاشته شده است.
3- در صفحه 59 نیز عکسی از آقای خاتمی در کنار آیت اله فاضل به چشم می خورد و در صفحه قبل آان نیز مطلبی آقای خاتمی در باره ایشان درج شده است.
4- در صفحات 71 و 73 و 75 که به سیره آیت الله مشکینی پرداخته است عکسهایی از ایشان چاپ شده که به نوعی آقای هاشمی در ان دیده می شود ، بخصوص در صفحه 75 که نماز ایشان به تصویر کشیده است.

5- در صفحه 85 نمایی از تشییع پیکر این عالم ربانی وجود دارد که البته اقای قالیباف را در کنارتابوت ایشان نشان میدهد.
حال سوال اینجاست چرا در این مجموعه عکسی از ریییس جمهور و نقل قولی از ایشان در باره این علما نیامده است؟
البته این گونه نیست که ریاست جمهوری با این علما عکس نداشته باشد اما اینکه چرا این عکسها به دست تهیه کنندگان این مجموعه نرسیده است جای تعجب دارد.
 البته قبل از این نیز روزنامه جمهوری اسلامی در ویژه نامه ای که به مناسبت رحلت ایت الله فاضل با همکاری موسسه نشر اثار حضرت امام خمینی (ره) به چاپ رسانده بود شبیه این اقدام را انجام داده است. اگر قرار است شهر اخلاق داشته باشیم باید  ابتدا خودمان اخلاقی شویم و البته از علمای شهر اخلاق وامکانات بیت المال برای بی اخلاقی خودمان هزینه نکنیم.بماند...  حتما مسامحه ای شده است و قصد و غرضی در کار نبوده است... الله اعلم 

 

 

 



نویسنده : احسان آیتی
منبع : وب سایت فصل آگاهی


نوشته شده در  جمعه 86/7/27ساعت  12:37 عصر  توسط علی کریمی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
موضع گیری های شاذ آقای مطهری(نامه به فرمانده سپاه)
پیامی آورده اند - شهدای غواص چه می گویند؟
کمپین من یمنی هستم
[عناوین آرشیوشده]