سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدتی قبل آقای حمید روحانی مورخ امین حضرت امام طی سخنرانی مبسوطی ریشه ها و عوامل اصلی حوادث بعد از انتخابات را تشریح نمودند که فیلم کامل اظهارات آقای سید حمید روحانی را می توانید از اینجا و یا اینجا دانلود و مشاهده نمائید. (MB 1/04)

 او در قسمتی از سخنان خود گفته است:

“”…در هر صورت وقتی که ایشون (هاشمی) دید که رهبری را که نتوانست آلت دست کنه امیدش به این بود که حالا دولت هائی که به قدرت می رسند اونها اقلا در خدمت او باشند، نظر او را اجرا کنند، سیاست او را اجرا کنند، با ایشون مشورت کنند افراد و اعضای وابسته به او را در کابینه ها جا بدهند. یدفعه چشم باز کرد مواجه شد با شخصیتی به نام احمدی نژاد که اصلا تره خورد نمی کنه و این دیونش کرد و خیلی اونو ناراحت کرد. حدود یک سال پیش بود، آقای مسیح مهاجری(?)در ملاقاتی که با من داشت گفت که آقای هاشمی گفته نباید بگذاریم بار دیگه آقای احمدی نژاد دیگه رای بیاره. در انتخابات آینده به هر قیمتی که هست باید او را با شکست مواجه کنیم و نگذاریم که رای بیاره. 

می گفت من ازش سوال کردم که نظرتون به کیه؟ چه کسی بعد از ایشون می تونه به عنوان کاندید ریاست جمهوری مطرح باشه، می گفت جواب داد که، معذرت می خوام عین تعبیرش ناچارم به عرض برسانم، بله احمدی نژاد نیاد هر خری بیاد عیب نداره. یوقت از آقای مهاجری سوال کردم یعنی ایشان می گه یک خر بیاد، ایران را به اصطبل تبدیل کنه اما احمدی نژاد نیاد. خوب ببنید این وضع این روزه بود. حالا به همان نحوی که در خاطراتش نوشته، این خیلی جالبه ببنید تفاوت فکری او با امام و دید امام نسبت به مردم و دید او نسبت به مردم.”

اما دفتر هاشمی که گویا بازخوانی تاریخی وقایع اخیر توسط مورخ امین امام را مایه بدنامی تاریخی وی یافته بود در راستای تز “زنده باد مخالف من” و “درود برتکثر آراء” خطاب به این پیر مرد مورخ او را “باند باز، تحریف کننده - بخوانید دروغگو - سخیف، معاند، کسی که مختصری امام را درک کرده و کمی با او آشنایی دارد، توطئه گر، دشمن روحانیت، احساسی، همراه با قدرت طلبان، هاشمی ستیز، سلّاخ دین ستیز، فروغلطیده در لجن زار، غبارآلود کننده آئینه تاریخ و…” معرفی کرد!!!

هاشمی در جوابیه موهنی که به یک استاد تاریخ داده می نویسد:

“… در آمیختن جملات سخیف با نقد تاریخی، هرچند طی سال‌های گذشته توسط بعضی از مورخان معاند، مرسوم شده، اما گام نهادن اشخاصی که مختصری محضر امام راحل را درک نموده و با سلوک متقیانه آن عبد صالح کمی آشنا هستند، در این مسیر، باعث تعمیق تردید در صداقت تاریخی می‌شود که برای آیندگان از حوادث پیش و پس از انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآمده و یا می‌آید. 

روحانی در بخشی از سخنان مستند خود گفته بود:
“هاشمی در خاطراتش می نویسه که وقتی بنی صدر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد ما شناخته بودیم بنی صدر را، خیلی با امام صحبت کردیم که بنی صدر را کنار بزنیم، اما امام نسبت به بنی صدر نظر مثبت داشت و هر چی ما در این زمینه با امام صحبت می کردیم نتیجه ای نداشت، حتی من نمیدونم چیکار کردم، گریه کردم ولی امام سفت و سخت از بنی صدر حمایت می کرد تا بالاخره معلوم شد که نظر ما درست بود.

ادامه مطلب را در ایران حامی بخوانید


نوشته شده در  یکشنبه 88/11/11ساعت  10:8 عصر  توسط علی کریمی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
موضع گیری های شاذ آقای مطهری(نامه به فرمانده سپاه)
پیامی آورده اند - شهدای غواص چه می گویند؟
کمپین من یمنی هستم
[عناوین آرشیوشده]