سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخیراً آقای خاتمی طی یک سخنرانی در بنیاد باران علل سفرهای خارجی خود را تشریح کرد . در این سخنرانی مطالب زیادی بیان شده که هریک نیاز به بررسی و کنکاش دارد ولی در حوصله خوانندگان این یادداشت نیست که به تک تک آنها پرداخته شود فلذا بخشهایی از سخنان ایشان را برگزیده و از دل آنها سئوالاتی را مطرح می کنم .
جناب آقای خاتمی شما به روشنی علل دشمنی غرب با اسلام را تشریح کردید و به توطئه هایی که برای نابودی اسلام توسط سیاستمداران غربی طراحی و اجراء می شود اشاره نمودید .
سئوال این است که چرا در آن هشت سالی که حکومت در دستان شما بود اینگونه فکر نمی کردید و هرگونه توطئه را توهم می پنداشتید ؟ یادتان هست که غرب را مظهر تمدن ، فرهنگ ، آزادی و پیشرفت میدانستید ؟ غربی که به گفته خودتان مغرورانه می خواهد همه دنیا را به زیر سطله خود درآورد ، غربی که می توانست از دستآوردهای علمی برای رشد و آسایش و آرامش تمام مردم دنیا استفاده کند !
شما اشاره کردید که شاید حادثه 11 سپتامبر توطئه خود غربیها باشد ولی یادتان هست که چندسال پیش آنها را به مسلمانان نسبت می دادید .
برای مطالعه ادامه مقاله کلیک نمائید


نوشته شده در  سه شنبه 86/5/30ساعت  6:2 عصر  توسط علی کریمی 
  نظرات دیگران()

بعد از جنگ جهانی دوم استراژی نظامی آمریکا بر سه اصل عملیات تهاجمی سریع با حداقل تلفات و هزینه که در کمترین زمان پیروزی بدست آورد استوار شد . اگر جنگهایی را که در دهه های اخیر آمریکا شروع کننده آن بود بازبینی کنیم مولفه های استراتژی کلی آن کشور را به وضوح خواهیم دید .
رویکرد جدید نظامی آمریکا به دنبال حملات از پیش طراحی شده 11سپتامبر از حالت دفاع پیشگیرانه به تهاجم پیش دستانه تغییر ماهیت داد که در جنگ عراق عملیاتی شد . حمله به افغانستان برای ازبین بردن گروه طالبان که خود آن را بوجود آورده بود ، اولین تجربه آمریکا در فاز جدید بود و به دنبال آن حمله به عراق بستری بود برای آزمایش تاکتیکهای طراحی شده جدید و نیز جنگ افزارهای نوین . در هر دو جنگ اخیر آمریکا مولفه های مهمی وجود دارد که توجه به آنها برای پیش بینی سیاستها و نیز عملیات نظامی آن کشور ضروری است .
برای مطالعه ادامه مقاله کلیک نمائید


نوشته شده در  سه شنبه 86/5/30ساعت  5:58 عصر  توسط علی کریمی 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
موضع گیری های شاذ آقای مطهری(نامه به فرمانده سپاه)
پیامی آورده اند - شهدای غواص چه می گویند؟
کمپین من یمنی هستم
[عناوین آرشیوشده]