• وبلاگ : فصل آگاهي
  • يادداشت : سوم تير حماسه ماندگار مردم
  • نظرات : 1 خصوصي ، 4 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سوم تير چشمه آبي که براي ملت ايران جوشيد
    اگر بخواهيم کمي واقع بين و آينده نگر باشيم . و غرق در اتفاق امروز نشويم . و هوشيارانه براي فرداهايي موفقتر عمل کنيم . بايد بتوانيم حقيقت سوم تير . اثرات آن بر تفکرات گذشته و اينکه در جامعه امروز چه موجهايي و با چه قدرت و شتابي ايجاد کرده است را بررسي کنيم تا بدانيم در آينده به کجا خواهيم رسيد .
    براي مثال ميتوانيم . دو واقعه دوم خرداد 76 . و سوم تير 84 را به جوشيدن چشمه آب در منطقه ايي خشک و تشنه تشبيه کنيم .
    چه اتفاقي بهتر از اين را ميتوانيم تصور کنيم . که جامعه ايي پس از مدتها تشنگي و بي آبي . با تغييراتي دروني و طي شرايطي با جوشش چشمه ايي زلال مواجه ميشوند . اين حادثه برق اميد و روح فزايي را در جان تشنگان اين جامعه روشن ميکند . آنانيکه قبلا چاه آب مخفي داشتند نگران ميشوند . و در زمان تشنگي ديگران سيراب بودن . شايد هم با سواستفاده از شرايط جامعه به قيمت گزاف ميفروختند . اين واقعه مبارک را حداقل از خود نميدانند . اگر دشمني و سنگ اندازي نکنند .
    عاقبت سوم تير ( چشمه آب زلال ) چه خواهد کرد ؟ به کدام سو جريان خواهد داشت ؟ چگونه و با چه برنامه ايي و در چه مراحلي جان تشنه و روح منتظر اهل اين جامعه را سيراب خواهد نمود . و خستگي دوران تلخ را از جانشان بدر خواهد نمود ؟
    چه ميشود که چشمه ايي از جوشش ميافتد ؟ چه ميشود آب چشمه به دره ايي روان و در محاصره بلنديها ساکن و راکد به گندآب و محل زندگي حيوانات موذي تبديل ميشود ؟
    دوم خرداد چشمه آبي پاک و زلال بود که جوشيد تا معجزه کند و سرزمين ايران را به آباداني برساند . اما نشد و در حصار تملک دقل بازان قديم و تازه به دوران رسيده هاي جديد از متن جامعه دور و به گنداب تبديل شد .
    سوم تير چگونه و با چه برنامه ايي ميتواند . بدون آفتهاي گذشته کام ملت را سيراب کند . و با مشارکت ملت مسير جريان آب را با حفر کانالهاي پيشرفته به سرتاسر کشور منتقل و همه ملت را بطور عادلانه از اين مايه حيات منتفع نمايد . تا همه خود را در يک شرايط . يک فضا و همبسته با هم بدانند . چشمه آب را برکت زندگي خود بدانند . و رشد تعالي آن را ممکن کنند
    امروز بايد بفکر حفر کانالهاي آب و به شراکت رساندن همه جامعه باشيم . تا زمانيکه افراد حس تک بودن . انفرادي عمل کردنشان . به حس با هم بودن و با هم عمل کردن و به نگاه جمعي تبديل نشود ( دولت 70 ميليوني ) هنوز در مرحله تهديد و خطر انحراف هستيم