سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز جمعه ده‌ها هزار نفر در استان‌های الاحساء و العوامیه و قطیف در شرق عربستان تجمع و راهپیمایی کردند.

تجمع الاحساء به دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر هشت شهیدی است که شب عاشوراء در مقابل حسینیه روستای الدالوة در الاحساء (در شرق عربستان) به ضرب گلوله افراد ناشناس تکفیری به شهادت رسیدند. در پی این حادثه شیعیان و اهل سنت و حتی علمای وهابی سعودی نیز این حادثه را محکوم کردند.

به وجود آمدن فضایی که حکایت از همدردی اهل سنت با شیعیان شرق عربستان می‌کرد، کمک کرد تا روز گذشته ده‌ها هزار نفر از شیعیان عربستان فضا را برای حضور خود مناسب ببینند.

برخی از اهالی الاحساء که در تظاهرات شرکت‌ کردند حضور کم سابقه شیعیان در تجمعی بدین بزرگی را دست کم 100 هزار نفر اعلام کردند.

همزمان با استان الاحساء، مردم در استان قطیف نیز به خیابان‌ها آمدند و با تشییع نمادین تابوت‌هایی از شهدای الاحساء، حضور گسترده خود را به رخ دولت سعودی کشیدند.

منابع مطلع در القطیف به خبرنگار فارس گفتند: «تعدادی از گروه‌های انقلابی در عربستان از مردم خواسته بودند که در روز های پنجشنبه و جمعه در اماکن‌های مختلف تجمع و حمله به عزادارن الاحساء را محکوم و شهدای عزاداری الاحساء را بصورت نمادیین تشییع کنند، مردم نیز به دعوت گروه‌های انقلابی موسوم به شباب الاحرار جواب مثبت دادند و روزهای پنج شنبه و جمعه ساعت 8 شب به وقت محلی در میدان کربلا در منطقه العوامیه تمجع کردند و شهدای عزاداران الاحساء را به صورت نمادیین تشییع کردند».

این منابع افزودند: در همین ارتباط روز جمعه نیز مردم برای ابراز همدری با خانواده‌های شهدای الاحساء بعد از نماز جمعه در ساعت 12.40 ظهر بوقت محلی (14 محرم) در میدان القلعه در القطیف تجمع کردند و بعد به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی به سمت روستای الدالوه واقع در استان الاحساء حرکت کنند و در تشییع جنازه شهدای الاحساء شرکت کردند. براساس اظهار نظر مردم شرکت کننده دیروز در تشییع جنازه شهدای الاحساء بیش از صد هزار نفر شرکت کردند  اما رژیم آل سعود این رقم را در بخش‌های خبری تلویزیونی، هزاران نفر تا دهها هزار نفر اعلام کرد.

مردم العوامیه نیز شهدای نمادین الاحساء را تشییع کردند

بنا بر این گزارش، جمعه شب (دیشب) نیز در شهر العوامیه مردم انقلابی شهر برای ابراز همدردی با شهدای الاحساء شهداء را به صورت نمادین تشییع کردند.

حضور هیئت‌هایی از بحرین در مراسم تشیع شهدای الاحساء/ بحرین امروز تظاهرات است

بر اساس این گزارش، هیئتی از مردم بحرین نیز در مراسم تشییع پیکر شهدای روستای الدالوة در استان الاحساء شرکت کردند.

در همین حال از بحرین نیز خبر می رسد که گروه‌های انقلابی و احزاب قدرتمند شیعه در بحرین (از جمله تیار الوفاق الاسلامی) از مردم بحرین خواسته‌اند که امروز شنبه در تمام شهرهای بحرین تظاهراتی برای ابراز همدردی با عزادران الاحساء انجام بدهند.

قرار است این تظاهرات تحت عنوان «شهداء العقیدة» برگزار شود.

از سوی دیگر در روز گذشته در بعضی از شهر های بحرین مردم تظاهرات کردند و حمله به عزاداران الاحساء را محکوم کردند.

انتهای پیام/ص


نوشته شده در  شنبه 93/8/17ساعت  3:44 عصر  توسط علی کریمی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
موضع گیری های شاذ آقای مطهری(نامه به فرمانده سپاه)
پیامی آورده اند - شهدای غواص چه می گویند؟
کمپین من یمنی هستم
[عناوین آرشیوشده]