سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تا به حال هرچه نوشتم درقالب یادداشتها و مقالات جدی بوده (البته پر از عیب و ایراد) این دفعه خواستم کمی طنز هم قاطی نوشتهای جدی بکنم ببینم چی میشه . گرچه ظنز نویسی هنر است و من از آن بی بهره و شاید باعث تخته شدن وب سایتمان گردد ولی امتحانش ضرری ندارد .
از اواخر سال ۸۵ شاهدیم که وبلاگهایی بمنظور ایجاد شبهه و تردید در اعتقادات جوانان این مرز و بوم قارچ وار رشد می کنند و شاید هم بر سرعت رشد آنها اضافه شده . در هرصورت این قارچها ما را واداشت بریم بچه های مذهبی اهل قلم را پیدا کنیم و بعد یک دوره آموزشی وبلاگ نویسی فشرده حرکتی را در عرصه اینترنت البته در محدوده استان خودمان راه بیاندازیم . با چند نفر از بزرگان فرهنگ و سیاست هم رایزنی هایی کردم از جمله رئیس بزرگمان که همه جوره قول همکاری داد(جوجه را آخر پائیز می شمارند) چند روز پیش با یکی از مسئولین کانونهای فرهنگی شهرمان که دوستی دیرینه داریم قرار یک مذاکره استراتژیک را گذاشتیم ولی به علت عود بیماری کهنه نتوانستیم سرقرار حاضر شویم تا اینکه دیروز زنگ زدم ازش عذرخواهی کنم و قرار را به روز دیگر موکول کنم که این رفیق شفیق ما را از رو برد و با آن حال بد بلند شدیم رفتیم خدمتتشان .القصه مذاکرات اولیه در حال سپری شدن بود که موفق به دیدار یک دوست دیگرهم شدیم . اون هم علاقمند به حرکت وبلاگی از ما دعوت کرد فردا (یعنی امروز) در چهارمین جشنواره شعر بسیجیان استان آذربایجانغربی شرف حضور داشته باشم (اینها را برای خام کردن ما فرمایش کردند) البت ما طبق معمول فشار کار و ... را بهانه آوردیم ولی این بابا مگه دست بردار بود (زوره دیگه کاریش نمیشه کرد) القصه امروز قید اداره را زدیم و از رئیس بزرگ هم دعوت بعمل آوردیم (رسما) که تشریف بیاورند تو جشنواره . اون از من زرنگتر تشریف دارن و جلسه را بهانه کرده و فرمودند شما برو . اگر جلسه زود تمام شد من هم میام ( این رئیس ما مادر زادی جلسه برو هست) . صبح علی الطلوع (ساعت ۱۰)
راه افتادیم به خیال اینکه طبق معمول جشنواره با یکی دوساعت تاخیر شروع میشه نگو که این رفیق ما خیلی منظم تشریف دارن و یک ساعت قبل از تشریف فرمائی ما جشنواره را افتتاح نمودند . البت سرش شلوغ بود متوجه دیر رسیدن ما نشد .
ما که رسیدیم شاعر گرانقدر کشورمان استاد براتی پور (ایشان را در محفل شعرا خدمت حضرت آقا دیده اید) در وصف آقا مهدی شعر می سرودند و بعد هم هیئت داوران که از شعرای نامی کشور و استانمان هستند نحوه داوری را تشریح کرده و چند تن از شعرایی که اشعارشان منتخب شده بود . مدعوین را به فیض اکمل رساندند .
در ادامه آقا سعید به قول استاد آران فرمانده اهل دل سپاه استان در بیان کوتاهی شعرا را مورد تشویق قرار داده و در حین بیاناتشان فرمایش کردند که من از شنیدن اشعار شما لذت می برم و حاضرم تا شب بشینم و گوش جان بسپارم به نوای زیبایتان ! مراسم با خوبی و خوشی به پایان رسید و جوایز آثار منتخب هم اهدا گردید و شعرای عزیز ما بعد اقامه نماز غذای مفصلی هم تناول فرمودند . این قسمت برنامه دلچسب تر از بقیه بود .
در ادامه مطالب گزارش جدی و حاشیه های جشنواره را بخوانید . این پائین را کلیک کنید

الف) حواشی جشنواره:
۱-
موفق شدم معلم عزیزم استاد توانمند شعر و ادبیات استان و کشور آقای جعفری را زیارت کنم و تجدید خاطره ای شد از دوران تحصیل و بیان خاطره دوستانی که الان در بین ما نیستند . عکس استاد جعفری را در پائین ملاحظه می فرمائید . استاد از شعرای توانمند کشورمان هستند و اشعار زیادی در طول دفاع مقدس و بعد آن سرودند که به همت بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان در قالب مجموعه لاله لر (لاله ها) انتشار یافته . عکس رئیس بنیاد که از دوستان بنده هستند را آوردم . البته این کتاب زمانی چاپ شده که رئیس بزرگ ما رئیس بنیاد بودند (محض پاچه خواری) .
استاد جعفری یک شعر زیبا از زبان یک دختر که باباش در هنگام اعزام به جبهه در اثر تصادف ماشین به دیدار حق شتافته بودند قرائت کردند و حضار را خیلی تحت تاثیر قرار دادند . این قطعه در صفحه
۴۵
مجموعه آثار استاد (لاله لر) موجود است .
۲- یک دوست قدیمی که از سال ۷۴
ندیده بودمش با معرفی مجری برنامه (آقای صالحی) رفت روی سن و یک شعر طنز اجتماعی و یا بهتر بگم فرهنگی را به زبان آذری قرائت کرد که برایم خیلی جالب بود و خواب از کله ام پرید . قرار شده شعر را تو وبلاگش قرار دهد (شاید ! من به این شعرا اعتماد ندارم مخصوصا از نوع طنز پردازش) . بنده خدا بعد قرائت شعر و دریافت هدیه ویژه داوران یک دفعه غیبش زد ولی ما که در ردیابی کلی استادیم در ته سالن گیرش انداختیم . بنده خدا تا منو دید دو دستی هرچی کاغذ دستش بود بهم داد تا از شرم خلاص شود . بنده هم خوشحال که شعر طنزش را تو سایت میزارم سرگرم گفتگو شدم که البت بعدا متوجه شدم بنده را فریب داده! و اشعار دیگرش را تحویلمان داده . آقا راستی یک کشف مهم هم داشتم ! میدانستید شاعر شعر (زی ذی نامه) (الهی به مردان در خانه ات    به آن زن ذلیلان  ... ) دست پخت ایشان بوده و ما نمی دانستیم . در وبلاگ لینکش موجود است .
بالاغیرتا این افاضات ما را خوب بخوانید و به خاطر بسپارید و به دیگران هم سفارش کنید بیان و فیض ببرند . کلی ذوق هنری درش نهفته . اگر شما متوجه نشدید مشکل از خودتان است .
ب) گزارش جشنواره : (این رسمیه و طنزی در کار نیست)
۱- در مجموع از ۹ شهر استان ۲۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که از این میان ۲۹ اثر توسط داوران ( استاد آران و استاد واحدی)برگزیده شدند .
۲-
اشعار در سه بخش آئینی ُ پایداری و آزاد و همچنین یک بخشی جنبی شامل اشعار ترکی ارائه شده بود . ضمنا یک بخش شعر کودکان ( شعرهایی برای کودکان هم در جشنواره بود)
۳- شعرا بر اساس مقاطع سنی زیر بیست سال و ۲۱ الی ۳۰
سال و بالای سی سال شعر به دبیرخانه ارائه کرده بودند .
۴-
آثار برگزیده بر اساس محورها و مقاطع سنی به شرح ذیل است
رتبه اول شعر کودک را خانم لیلا سلیم زاده از شهرستان شاهین دژ بدست آوردند .
در بخش آئینی در مقطع زیر بیست سال :
رتبه اول خانم فری ناز صوفی از سلماس
رتبه دوم خانم مهسا جعفری از ارومیه
رتبه سوم خانم فائقه ملازاده از ارومیه
در مقطع
۲۱ تا ۳۰
سال :
رتبه اول آقای شمس الدین بختکی از تکاب
رتبه دوم خانم وجیهه واحدی از ارومیه
رتبه سوم خانم بهنام گلابی زاده از شهرستان شاهین دژ
در مقطع سنی
۳۱
سال به بالا:
رتبه اول آقای علی غنی زاده از ارومیه
رتبه دوم خلیل حقیقت گر از ارومیه
در بخش شعر پایداری در مقطع زیر
۲۰
سال :
رتبه اول خانم محدثه خرم از شاهین دژ
رتبه دوم آقای بهنام عیسی زاده از ماکو
رتبه سوم خانم فریما خیر الله زاده از میاندواب
در مقطع بین
۲۱ تا ۳۰
سال :
رتبه اول آقای وحید طلعت از میاندواب
رتبه دوم خانم زهرا جلیل نژاد از میاندواب
رتبه سوم آقای سامان قلیچ خانی از ارومیه
در مقطع سنی
۳۱
به بالا :
رتبه اول آقای خیر الله اسمعیلی از میاندواب
در بخش آزاد در مقطع زیر بیست سال :
رتبه اول خانم طاهره صادقی از شاهیندژ
رتبه دوم خانم یلدا عظیم زاده از شاهیندژ
رتبه سوم خانم آیدا مجید آبادی از ارومیه (ایشان از خواهران روشن دل هستند که در وصف مولا امام زمان (عج) شعر سروده بودند)
در مقطع سنی
۲۱ تا ۳۰
سال :
رتبه اول خانم وجیهه واحدی از ارومیه
مقطع سنی
۳۱
به بالا:
رتبه اول آقای علیرضانوری از ارومیه
۵-
در بخش جنبی برنامه (اشعار ترکی) آثار زیر برگزیده شدند :
۱-
برادر علی غنی زاده از ارومیه
۲-
برادر رسول مهدی زاده از میاندواب
۳-
خواهر رقیه عبدیلی از خوی
۴-
برادر ابولفضل انصاریان از تکاب
۵-
برادر نعمت الله قاسمی از نقده
۶-
برادر یحیی رحمانی از ارومیه
۷-
خواهر حاجر سنگ شکن از نقده
۸-
برادر اسرافیل صفرزاده از ماکو
دبیر چهارمین جشنواره استانی شعر بسیج آذربایجانغربی : حسین وفاکار


نوشته شده در  یکشنبه 86/4/24ساعت  8:24 عصر  توسط علی کریمی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
موضع گیری های شاذ آقای مطهری(نامه به فرمانده سپاه)
پیامی آورده اند - شهدای غواص چه می گویند؟
کمپین من یمنی هستم
[عناوین آرشیوشده]